Stworzenie skutecznego ogłoszenia rekrutacyjnego jest połową sukcesu. Aby dotrzeć do właściwych kandydatów, należy umieścić ogłoszenie w odpowiednim kanale komunikacji. Istnieje wiele czynników wpływających na wybór miejsca, w którym znajdzie się oferta. Doświadczenie, kompetencje czy budżet to czynniki, jakie wpływają na wybór optymalnego medium emisji. Inaczej będziemy kierować swoją komunikację do studenta, który dopiero co ukończył studia i poszukuje pierwszej pracy, a w inny sposób będziemy trafiać do osób doświadczonych, działających w branży od lat. Ogłoszenia w sprawie pracy możemy umieszczać niemal wszędzie. Internet, radio, prasa czy telewizja – to tylko kilka z możliwych opcji. Obecnie najbardziej popularne są serwisy internetowe, oferujące publikację ofert. Niestety często są płatne, przez co firma musi liczyć się z kosztami. Aby je zminimalizować, kierujemy ogłoszenie do konkretnej grupy odbiorców. W ten sposób oferta dotrze do potencjalnych kandydatów i przeniesie założone rezultaty.